Assalamualaikum.


Waktu terasa semakin berlalu.
Tinggalkan cerita tentang kita.
Akan tiada lagi kini tawamu.
Tuk hapuskan semua sepi di hati.
Ada cerita tentang aku dan dia.
Dan kita bersama saat dulu kala.
Ada cerita tentang masa yang indah.
Saat kita berduka saat kita tertawa.
Teringat di saat kita tertawa bersama.
Ceritakan semua tentang kita.
Ada cerita tentang aku dan dia.
Dan kita bersama saat dulu kala.
Ada cerita tentang masa yang indah.
Saat kita berduka saat kita tertawa.

Ada masa kita kongsikan semua masalah bersama.
Kita cari jalan untuk selesaikan semuanya.
Kau dan aku macam segala-galanya.
Tidak lengkap jika tidak bersama.
Tapi apakan daya?
Kita hanya mampu merancang.
Allah yang menentukan.
Tiada guna jika kita bersama.
Jika tidak diizinkan oleh Allah.
Kita tetap tak boleh bersama.
Masa masih panjang.
Kita tempuh semuanya bersama.
Mungkin ini keputusan yang terbaik untuk kita.
Walaupun semuanya sudah tidak seperti dulu.
Aku bersyukur kita masih bersama.
Walaupun hanya persahabatan.
Layanan yang kau berikan tetap sama.
Tiada yang berbeza.
Cuma status yang berlainan.
Aku percaya.
Semuanya ada hikmah.
Aku terima dengan hati yang ikhlas.
Insyaallah.

Maafkan aku jika aku menyepi dari dirimu.
Walau berat untuk aku tinggalkan segala-galanya.
Payah untuk aku melupakan segala-galanya.
Walaupun aku masih menyayangi dirimu.
Aku terpaksa untuk melupakan semuanya.
Aku harus merelakan segalanya.
Engkau kena tahu.
Engkau tiada pengganti.


20-10-2013